23:19 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ساخت مسکن

رونمایی از اوراق جدید در بورس کالا و اعتراف به برتری بازدهی بورس
نماد برتر- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با اشاره به بازدهی ۵۱ درصدی بورس نسبت به ۲۶ درصدی مسکن در ۱۰ سال اخیر از آغاز معاملات اوراق سلف مسکن در آینده ایی نزدیک و در بورس کالا خبر داد.
تشکیل تعاونی مسکن ویژه قالیبافان
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از تشکیل تعاونی مسکن ویژه قالیبافان خبرداد و گفت: قالیبافانی که نیاز به صدور یا تمدید کارت قالیبافی دارند بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین می توانند درخواست خود را در سایت اتحادیه ثبت و کارت قالیبافی دریافت کنند.
آرزوی خرید خانه به دل کارگران ماند!
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید اگر مسکن ملی به شکل عملی به اجرا درآید بخش اعظمی از تقاضای مسکن در جامعه جمع آوری می شود و کارگران را به خانه دار شدن امیدوار می کند.
آماده دریافت لیست خبرنگاران برای واگذاری مسکن ملی هستیم
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش نویس تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.
کدام کارگر می تواند خانه متری ۳۰ میلیون تومان بخرد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید برای صاحبخانه شدن کارگران و کارمندان باید زمین رایگان در اختیار سازندگان بخش خصوصی و تعاونی قرار داده شود در غیر این صورت هیچ کارگری با حقوق سه میلیون تومان نمی تواند خانه متری ۳۰ میلیون تومان بخرد.
ثبات اجاره بها و قیمت خانه با تحویل واحدهای مسکن ملی
به اعتقاد یک کارشناس با ساخت و تحویل واحدهای مسکن ملی، قیمت مسکن و اجاره بها کاهش یافته و ثبات و آرامش به بازار مسکن باز می گردد.
روستائیان از خطرات زلزله آگاه شوند/نگران ساوه و زرندیه ایم
نماد برتر- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی بر لزوم آگاه سازی مردم بویژه روستائیان از ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساکنین بافت‌های غیرمقاوم و فاقد استحکام لازم از این موضوع بی‌اطلاع هستند که منازل آنان بر روی گسل زلزله قرار دارد و در صورت وقوع زلزله فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
هزینه‌کرد 1500 میلیاردی برای اجرای طرح‌های هادی و ایمن‌سازی روستاها در سال 98
نماد برتر- معاون پارلمانی و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در زمینه تهیه و اجرای طرح های هادی و ایمن سازی روستاها خصوصا در مناطقی که از حادثه سیل 98 آسیب دیدند مجموعا بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
طرح جهش تولید و تامین مسکن عرضه و تقاضا را متعادل می‌کند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با تکلیف دولت به ساخت مسکن عرضه در بازار افزایش یافته و تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار خواهد شد.
کاهش محسوس معاملات نوسازها در بازار مسکن
نماد برتر- حجم معاملات واحدهای با سن کمتر از پنج سال در بازار مسکن شهر تهران به کمترین میزان خود از سال ۱۳۹۳ تا کنون رسیده که از یک طرف کاهش تولید مسکن طی سالهای اخیر و از سوی دیگر افت توان طرف تقاضا را نشان می دهد. طی یک سال گذشته تقاضا برای خرید واحدهای با سن کمتر از پنج سال حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
آیا پتانسیل سرمایه‌گذاری در بازار مسکن وجود دارد؟
نماد برتر- در سومین گزارش از مجموعه گزارشات تحلیلی بررسی شرایط روز بازارهای ایران به تحلیل بازار مسکن می‌پردازیم.
بورس مسکن چیست و چگونه به خانه‌ دار شدن مردم کمک می ‌کند؟
نماد برتر- بورس مسکن و اینکه چگونه می ­تواند قیمت را متعادل و مردم را به خانه­‌دار شدن نزدیک کرده یا حتی سازندگان را در ساخت ­و ­ساز کمک کند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس از تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در این جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
بازار طلا به چاپ پول دل بسته است
نماد برتر- ثابت ماندن قیمت طلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار ممکن است آرامش پیش از طوفان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دو هفته دیگر آمریکا باشد و بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند در بحبوحه سطح بالای اضطراب بازار، در حاشیه بمانند.
سازوکار خانه‌دار شدن کارگران و کارمندان
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار احیای تعاونی های مسکن کارگری و کارمندی را بهترین ساز و کار برای خانه دار شدن دانست و گفت: اگر زمین رایگان در اختیار تعاونی ها قرار گیرد مسکن با قیمت تمام شده پایین تری ساخته و به کارگران و کارمندان واگذار می شود.